Blöta 10 minuters intervaller

Då var det dags för 3 gånger 10 minuter igen (Vila 3 min). De två senaste gångerna har jag kört på flack asfalt. Men den här gången valde jag och coach att jag skulle köra dom i terrängen. Samma bana som jag sprang testloppet på för någon vecka sedan. Fick sällskap av Anders Eriksson, alltid trevligt.

Det har regnat princip hela dagen, så det var väldigt blöt i spåret med många vattenpölar, men inget som påverkade nämnvärt. Det kändes ganska blåsigt när jag stack hemifrån, men i skogen var det ingen fara. Efter en lite seg uppvärmning var det dags att ta på sig snabbskorna (A4:orna) och sätta igång. Ville inte ta A5:orna i blötan. Planen var att ligga i 3.20 tempo.

                                                    1:a       2:a       3:e
Tempo på intervallerna:     3.13    3.18     3.23  km-tempo
Längd på intervallerna:           3.11    3.03     2.95  km      
Snittempo: 3.18/km
Snittlängd: 3.03 km

Det var ett annat pass att köra 10 minutrarna i terrängen än på asfalt. Blev lite straffad för min hårda öppning och fick slita idag. Inga super fräscha ben idag, sitter kanske kvar lite från den tuffa förra veckan (170km). Men helt okej pass ändå och det är betydligt svårare att hålla tempot i terrängen än på flack asfalt. Även om det aldrig är kul att springa intervallerna långsammare och långsammare, även om snittet blev snabbare än vad som var målet.

Till helgen hoppas jag att det blir en resa till Uddevalla och persmilen. Skulle vara jätte kul att springa ett snabbt millopp.                                                      

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0