Inför Korta Terräng-DM

Imorgon är det dags för Korta Terräng-DM 4km i Forshaga. Har ett DM-Guld att försvara från distansen. Men räknar med en tuff bana och tufft motstånd. Värtsa motståndet på förhand blir förmodligen Klubbkamraten Anders Eriksson och Arvikas L-O Gävert. Kan även varna för min vapendragare Benjamin som har sett riktigt vass ut på sistonde. Annars är syftet med Terräng-DM att få en bra genomkörare inför nästa helgs Terräng-SM. Så det kommer att bli full fart från början kan jag avslöja för mina konkurrenter.

Har kört en väldigt lätt vecka med endast ca 70 kilometer hittills. Effekten har blivit att benen känns väldigt lätta. Körde en 90 minuters distans idag och det kändes väldigt lätt och tiden bara flög fram. Kan även bero på det trevliga sällskapet med Henrik. Fick med mig mycket bra tips om träningsupplägg.

Mål med Korta Terräng-DM: Svårt att gissa på någon tid när man inte vet hur banan är. Skulle tippa på att det är en tuff bana, men tippar på att det kan bli en tid under 12.50, så det får alltså bli ett mål. Det stora målet är annars att försvara guldet från ifjol.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0