Inför Vasastafetten

Får skäll av Elin för att jag inte sköter bloggen, så jag får väl göra ett inlägg.
 
Åker upp ikväll till Mora ikväll för att ladda för Vasastafetten. Ska bli riktigt roligt! En stafett på totalt 10 sträckor på 9 mil, med 500 lag. Alltså totalt 5000 löpare. Meningen från början var att vi skulle ha ett riktigt starkt lag i herrklassen, men efter några återbud blev det istället ett riktigt starkt lag i mixklassen, då vi fick in tre riktigt duktiga tjejer i laget. Från början var det tänkt att jag skulle ta någon av de kortare sträckorna på slutet, men nu när vi springer i mixklassen kommer jag att springa sträckan mellan Risberg och Evertsberg. En Sträcka på drygt 12 km i blandad terräng och underlag. Tror den passar mig riktigt bra.
 
Prelimenär laguppstälning:
Sträcka:
1. Starten-Smågan 9.2 km, Dan-Eric Archer
2. Smågan-Mångsbodarna 14.4 km, Andreas Svensson
3. Mångsbodarna-Risberg 11 km, Martin Holmstrand
4. Risberg-Evertsberg 12.4 km, André Rangelind
5. Evertsberg-Oxberg 15.1 km, Musael Temesgen
6. Oxberg-Gopshus 4.6 km, Hemlig
7. Gopshus-Hökberg 4.7 km, Hemlig
8. Hökberg-Läde 4.7 km, Hemlig
9. Läde-Eldris 5.5 km, Erik Söderlund
10. Eldris-Mål i Mora 9.2 km, Johan Martinsson
 
Håller damsträckorna hemliga, eller jag har igen aning om vem som ska springa dom. Det är Martin som ansvarar för laget. Min uppgift är enbart att springa riktigt fort.
 
Mål med Vasastafetten: Har hört från högsta hönset att målet är vinst och banrekord i mixklassen. Så det får bli målet. Sedan vill jag personligen springa riktigt snabbt på min sträcka och vara bland de snabbaste där.
 
Start Vasastafetten 2009(?)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0