Pers JSM 5000 meter

Visste att formen var på gång, så det var skönt att det blev ett bra lopp första dagen på 5000 meter. Blev ett pers på drygt 3 sekunder. Sluttiden blev 15.18.47 och det räckte till en 8:e plats i den tuffa konkurransen.
 
Starten gick och jag la mig tidigt på min åttonde plats och flöt med i tättklungan. Den var jämn och fin fart på ganska exakt 3 minuter fart per kilometer. Kände mig riktigt stark och tänkte att jag skulle hänga med så länge det går. Passerade första kilometern på 3 blankt och andra på ca 6.02. Strax före tredje kilometern blev det en rejäl fartökning i klungan och jag fick släppa lite, men passerade ändå den tredje kilometern på 9.03. Fick börja slita nu och låg inte längre i tättklungan och samtidigt hade jag en bit bak till nästa löpare. Började dock ta in lite på en framför och försökte att hålla uppe steget och kämpa på. Gick ändå hygligt men hade två stycken 76 varv och det är lite för långsamt. Kom ikapp sjuan men fick tyvärr ge mig i spurten.
 
Nöjd med att hittat formen till JSM och gjorde säsongens bästa 5000 meters lopp nu. Efter en morgonjogg har jag hängt på arenan och hejat på klubbkamraterna idag. Imorgon blir det att springa 2000 meter hinder. Det är inte på något sätt min distans, men det ska bli riktigt kul!

Kommentarer
Postat av: Anton Nilsson

Sjukt starkt jobbat!
Kul att du gör som bäst när det gäller, grattis till perset och lycka till på hinder loppet imorgon! :)

Svar: Tack så mycket!
André Rangelind

2012-08-11 @ 23:28:34
URL: http://antondnilsson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0