Sammanfattning JSM

Har redan skrivit lite om första dagen av JSM som slutade med ett pers på 5000 meter. Hade även en till tävlingsdag. Nämligen Söndagens 2000 meter hinder. 
 
Har aldrig tränat hinder och de enda gångerna jag har hoppat över en hinderbock är på tävling. Senaste gången för två år sedan. Så hade absolut inga förväntningar på det här loppet. Trodde väl ändå att perset borde rycka (6.39), då det är tre år gammalt. Inte riktigt lika lätta ben som på 5000 meter, men det kändes helt okej. 
 
Starten gick och jag kom iväg bra i klungan. Kom fram till första hindret och jag hade jätte problem att hoppa över hindret när jag hade någon precis framför mig. Det största problemet var dock att jag inte fick något flyt alls i löpningen mellan hindrena. Fick släppa några framför mig och låg nu mer ensam och då gick det betydligt bättre vid hindrena, men löpningen mellan hindrena var fortfarande dålig. Kom i mål ändå tillslut och får ändå vara nöjd. Det var betydligt svårare med hinder än jag trodde och ska jag springa det någon mer gång skadar det kanske inte att träna någon gång på det. Men det var en bra erfarenhet. Det blev ändå ett pers med 12 sekunder och en sluttid på 6.27. Det räckte till en ny 8:e plats (av 9). Skillnaden var väl dock att nu var det inte så imponerande startfält. På 5000 meter var de ett riktigt stort och bra startfält.
 

Som helhet är jag nöjd med helgen och då är det perset på 5000 meter som smäller högst. Hinder loppet var bara för att få springa en distans till. Nu väntar Vasastafetten till Lördag närmast!
 
Resultat JSM Söndag: http://turebergfriidrott.se/resultat/JSM12/Sondag/resultat.php
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0