SM 1500: Riktigt roligt lopp!

Då var debuten i senior-SM utomhus gjord. Väldigt stor skillnad på Senior-SM och JSM. Det blev alltså direktfinal på 1500 meter. Ett 14 man starkt startfält. Mitt personbästa var det sämsta i fältet, så hade inget att förlora. Benen och kroppen kändes bra, så hoppades på att det skulle gå fort från början.
 
Startskottet gick, tyvärr kom jag ut riktigt dåligt och låg sist när första kurvan började. Tempot sänktes dock rejält och det började gå riktigt långsamt. Efter ett varv såg jag att det var klubbkamraten Benjamin som drog och bestämde mig för att runda fältet och göra honom sällskap. Tempot var så långsamt så det var inga problem att avancera. Sprang inte ända till täten utan la mig på en 4-5 plats. Tempot var fortfarande inte högt med två varv kvar. Förstog att det skulle bli ett galet snabbt sista var, så tänkte öka farten innan det. Var tyvärr lite instäng och strax före klockringning blev det världens fart och jag hade inte mycket att sätta emot. Mina slutvarv räcker inte riktigt till i det här motståndet. Föll tillbaka från min 4-5 plats och blev tillslut 12:a i mål. Tiden blev 4.05.84. Vann gjorde Johan Walldén på 3.54 efter att avslutat sista 300 på under 39 sekunder!
 
Nöjd med Senior-SM debuten. 1500 meter är absolut inte min distans och fick ändå vara med i täten och slås ända till sista varvet. Riktigt roligt var det! Även om det till början kändes som ett riktigt långsamt lopp var det bara 6 tiondelar över perset. Så formen är riktigt bra känns det som.
 
Imorgon är det 5000 meter och det ska också bli riktigt roligt. Siktar på pers då!
 
Resultat SM: http://www.trackandfield.se/resultat/2012/120825.htm

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0