Halsont...

Får summera en seg vecka med halsont nu under helgen. Borde kanske ha tänkt att det var något på gång redan på tisdag när jag körde intervaller. För det var ett riktigt skit pass. Körde 6 gånger 1000 meter inne med 1 minuts vila. Skulle inte köra stenhårt, men fick slita betydligt hårdare än vad jag borde behöva göra. För ser man på tempot var det väldigt medioker fart, låg på cirka 3.15-18 tempo.
 
Dock känns det betydligt bättre just nu och hoppas kunna träna som vanligt till veckan. Provade träna igår. men insåg 30 sekunder in på första intervallen att det här går inte. Avbröt och har vilat även idag. Så nu har det blivit tre dagar utan träning, då det var en planerad vilodag på Fredag. Om det ska vara ett träningsavbrott var det här perfekt tidpunkt. Skulle köra lätt den här veckan ändå. Nu blev det betydligt lättare än jag hade tänkt, men det bör betyda att benen har fått chansen att återhämta sig ännu mer. 
 
Det här var ett väldigt unikt fall av förkylning för mig, när jag annars brukar kunna hålla mig frisk och i träningsskick. Hoppas att det här var ett undantagsfall och att jag ska få träna på resten av grundträningen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0