Träning Vecka 51 Medel Grundträning

Måndag 17 December:
FM: Morgonjogg 10.5 km med 4 gr 100 m fartökning
EM: Distans 15 km med 5 gånger 5 minuter i 3-40-45 fart
 
Tisdag 18 December:
FM: Distans 10.8 km + Bålstyrka
Kommentar: Bålstyrka på Lugnets massage (Kommer i separat inlägg)
EM: Banintervaller 20 gr 400 meter  Vila: 30 sek Totalt: ca 16 km + löpskolning
Kommentar: Snitt 72.3 (Se separat inlägg)
 
Onsdag 19 December:
FM: Distans 9 km med 4 gr 100 m fartökning
EM: Distans 18 km
 
Torsdag 20 December:
FM: Morgonjogg 11 km
EM: Distans, löpstyka, styrka, spänst och snabbhet. Totalt: 14.5 km
 
Fredag 21 December:
Vila
 
Lördag 22 December
FM: Distans 11.5 km + Bålstyrka
EM: Snöpulsintervaller 20 st 70-20 + 10 st 15-15 med längre uppvärmning (ca 6 km) Totalt: 15.6 km
Kommentar: Kul pass! (Se separat inlägg)
 
Söndag 23 December:
FM: Morgonjogg 11 km med 4 gr 100 m fartökning
EM: Distans 15.3 km med 10 km i 3.38 fart (36.20 på milen) + fotstyrka
Kommentar: Kändes löjligt lätt. Kunde flytta på riktigt bra, trots det bitvis dåliga underlaget.
 
Veckomängd: 158 km 
Veckosummering: En riktigt bra vecka! Kände mig väligt sliten föregående vecka, men det tvärvände till den här veckan. Det började med en bra känsla på Måndag och sedan ett bra intervallpass på Tisdag. Sedan har det bara flytit på. Riktigt Kul intervallpass på Lördag. Kände att jag behövde det. Sen avslutade jag veckan med ett flyttpass som kändes riktigt bra. Hade inga problem alls att springa milen på 36 min. Det skulle inte gå snabbare heller, men när det både var lite snöigt och isigt underlag är jag riktigt nöjd att det kändes så lätt och kontrollerat som det gjorde. Den uppmärksamme kan se att jag dissade Söndagens Långpass för typ första gången. Dock kommer det imorgon. Lite av en tradition att jag springer till mormor på Julafton, ca 31 km. Om man kan kalla 2 gånger tradition. Sista veckan på året kommer att bli tuff och inspererande. Hemma i Persby nu och har inte tillgång till någon Våxnäshall.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0