Tuffa intervaller

Torsdagens intervallerna:

Underlaget på vägarna var rätt dåligt. Så jag bestämde mig för att köra mina 15-15 intervaller i snön istället. Har kommit lite mer snö nu här i norra värmland sen i Lördags då jag körde snöpulsintervaller. Så det var betydligt tuffare att köra mina 60 stycken 15-15 intervaller nu. Men snön var fin även om det blev väldigt tufft redan väldigt tidigt. Sprang kors och tvärs där på ängen och det blev ett riktigt fint pass. Körde även 8 km uppvärmning för att få lite volym i passet.
 
Lördagens intervaller:

Åter igen var underlaget dåligt att springa snabbt på. Så nu fick det bli löpband. Det blev ett väldigt köttigt pass. Värmde upp 3 km. Sedan blev det intervaller, 5-4-3-2-1 km med 1 km jogg vila. Farten var stegrande, 3.28, 3.26, 3.24, 3.20 och sista km första halvan 3.10 och andra halvan 3.00. Avslutade med 3 km nerjogg. Det blev alltså totalt 25 km. Kändes väldigt bra idag. Dock är löpband ingen favorit. Har man blicken rakt fram på löpbandet i Sysslebäck fastnar blicken längst ner på borgskalan och där står det: 20 Maximalt ansträngande 95-100% av max. Bara att försöka ignorera och köra på. Kände mig riktigt stark på det avslutande intervallerna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0