Besvikelse över Karlstad Stadslopp

Hade hoppats på ett riktigt bra Karlstad Stadslopp, men så blev absolut inte fallet. Är faktiskt väldigt besviken, så det blir ett kort inlägg om loppet.

Efter att ha haft riktigt sega ben med träningsvärk i början av veckan började det kännas lättare dagarna innan Stadsloppet och jag vågade nu tro på ett bra lopp. Dock blev halsen lite irriterad och tjock, men brukar ha så under längre perioder då och då, så tänkte inte så mycket på det. Det brukar gå ändå. Annars på tävlingsdagen var det vädret perfekt för att springa snabbt.

Startskottet gick och jag tänkte gå ut förnuftigt. Jag kom i en klunga på ca 7-8 man och det kändes helt okej. Låg med och var ganska offensiv i klungan. Kilometrarna tickade på och det kändes fortfarande helt okej. Vi kom till 5 Km skylten och passerade på 16.28. Märkte då att det inte skulle bli någon kanon tid, då jag hade tänkt att passera på minst 15-20 sekunder snabbare. Tänkte att det ändå blir en tid under 33 minuter om jag håller samma tempo. Fortsatte 2 km (7km) och då började jag känna mig väldigt tjock i halsen. Harklade mig och försökte få till andningen någorlunda bra igen, men blev väldigt trött också nu. Klubbkamraten Anders Eriksson gick upp i tätten i klungan och tryckte på och fick med sig några till, dock orkade jag inte riktigt hänga på nu. Kom upp på Drottninggatan och var totalt slut. Det var helt uteslutet att försöka ta ikapp på dom framför nu och det gällde bara att tappa så lite som möjligt och försöka komma i mål. Bland de längsta kilometrarna jag har sprungit och var ärligt talat tänkt att bryta när det bara var några 100 meter kvar. Kom i mål i alla fall på 15 plats på tiden 33.32. Tror aldrig att jag har varit så trött och låg kvar i gräset väldigt länge efter målgång och trodde ett tag att jag skulle svimma där jag låg i gräset. Besviken tog jag mig tillslut bort från målområdet.

Att göra årets sämsta millopp och klappa igenom sista 3 kilometrarna är jag såklart inte nöjd över. Loppet ifol var både bättre tidsmässigt och placeringsmässigt. Det jag är nöjd över är att jag gjorde mitt absolut bästa för dagen, kunde inte göra mer än så. Bara att komma igen och ta nya tag!

Resultat: http://www.emit.nu/resultat/karlstad/2012/


Riktigt trött de sista kilometrarna!

Kommentarer
Postat av: L-O

Tyckte det syndes redan i början att du inte hade det normala klippet i steget. Så jag tänkte redan efter nån km att detta inte var din dag då jag låg i klungan du pratade om. Så detta var nog din absolut lägsta nivå på en milbana för tillfället. Nådde väl min egen lägstanivå också som var ännu lägre ;-) men det berodde på lite andra orsaker, jag var pigg i kroppen men det hjälper ju inte längre :-(

2012-06-18 @ 13:58:57
Postat av: André

Synd bara att det kom på just det här loppet, men det är bara att komma igen!

2012-06-19 @ 21:59:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0