Inför Borejoggen

Midsommarafton är lika med Borejoggen. Det är ett av de loppet som jag sett fram emot mest den här säsongen. Borejoggen 2006 var det första loppet jag sprang och det slutade med en 28 plats. Var väldigt nöjd med det då, men drömde om att få vinna det loppet någon gång då. Nu siktar jag mycket högre än så, men har ändå inte lyckats vinna Borejoggen. Så sjunde gången gillt kanske?
 
Räknar dock med väldigt tufft motstånd. Vet inte vilka som kommer att springa, men ser man till tidigare år så blir L-O Gävert, Erik Söderlund och fjolårets vinnare Johan Martinsson väldigt tuffa utmanare. Fick ävet ett SMS ett en väldigt duktigt Kenyan ska vara med imorgon, så det kommer att bli en tuff midsommarafton. Dessutom kommer det säkert några till som jag inte vet om, kanske norske Monsrud?
 
Nytt för i år är att det är ett "bergspris" efter den tuffaste backen på banan. Försten upp för backen vinner 3000 kr. Det kommer säkert att göra att loppet kommer gå väldigt snabbt från start. Men då spurtpriset är efter 5 km så krävs det en väldigt kompetent loppare för att ta hem spurtpriset. Tror att den som är först upp där även kommer att utmanna om slutsegern. Men är helt övertygad om att några kommer att öppna väldigt optimistiskt för att sedan falla igenom fälltet som en sten. Personligen siktar jag på en bra placering i mål, så tänker absolut inte slösa några onödiga krafter där. 
 
Har en klar plan med loppet som jag inte vill gå in på här på bloggen. Sen beror det på hur loppet utvecklar sig hur länge jag kommer att följa planen. Även hur kroppen känns imorgon spelar stor roll.
 
Mål med Borejoggen: Väldigt svårt att sätta ett mål när man inte vet startlistan, men skulle ljuga om jag sa att jag var nöjd med en andra plats. Då krävs det ingen från mensa för att räkna ut vad jag satsar på. Tiden då? Spang på typ 28.30 förra året då det blev en andra plats. Skulle bli väldigt förvånad om det inte krävs en snabbare tid för att vinna i år.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0