Inför Karlstad Stadslopp

Idag är det dags för ett av mina favorit lopp för säsongen nämligen hemmaloppet Karlstad Stadslopp. Förutsättningarna är helt optimala. Benen känns bra och vädret är riktigt härligt. Med härligt menar jag inte stålande sol och 25 grader, utan mulet, har regnat under natten, 12 grader och princip vindstilla. Hade jag fått bestäma vädret hade jag valt precis det här vädret. Älskar att springa när det har regnat, riktigt härlig luft att andas in. Med riktigt bra förutsättningar att springa fort höjs också kraven på mig själv att prestera bra. Hoppas på några trevliga minuter i centrala karlstad. Starten går 14:10 vid Sunstadtjärn.

Resultat 2011: Förra året blev jag 10:a på 33.17

Mål med karlstad stadslopp:
Benen känns bra och vädret är bra, så det finns ingen anledning att inte ha högre förhoppningar än fjolåret. Alltså bättre än 10:a, beror såklart på vilka som kommer. Tiden hoppas jag på att springa under 32.42, som är lika med perset på milen.

Har laddad nu på morgonen med att lyssna på "Sign of a victory" av Robert Kelly http://www.youtube.com/watch?v=noj4NDOIdeQ . Hoppas jag kan lyssna på den efter loppet också!

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0