Inför Lag-SM

Imorgon bär det av mot Göteborg för ytterligare en SM-tävling, nämligen final i Lag-SM. För egen del blir det förmodligen 5000 meter, men inte omöjligt att det blir en annan distans. Då ligger 1500 meter och 3000 meter hinder närmast till. Det beror lite på vilken distans som vi har störst chans att ta många poäng i.
 
För dom som inte vet hur Lag-SM går till ska jag berätta lite kort. Sveriges 6 bästa klubbar på herr och dam sidan tävlar i (nästan) alla friidrottsgrenar. Vinnaren i varje gren får 6 poäng och sedan i fallande skala till 1 poäng. Sedan lägger man ihop alla poäng och klubben med mest poäng prisas med ett SM-Guld. Göta går ut för att ta medalj på både herr och dam sidan.
 
Mål med Lag-SM: Målet är att ta så många poäng som möjligt för klubben. När jag säger så många poäng som möjligt menar jag inte vinst, utan att klå dom som jag har chans mot. Är medveten att jag möter de bästa seniorerna i Sverige och det blir riktigt tufft motstånd. Tiden blir inte lika viktigt, även om jag vill ha en bra känsla, när jag inte är nöjd med förra loppet (Karlstad Stadslopp). Är ju inte helt hundra än vilken distans det blir för mig.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0