Resultat Löparnas kväll

Det var helt optimala förutsättningar för att springa snabbt på Tingvalla idag på dagens 3000 meters lopp. Hade stora förhoppningar på att springa en bit under 9 minuter. Det gick dock inte och klockan stannade på 9.03.

Jag och Per Jung bestämde oss att börja på 70 varv och dra varanat varv. Planen gick helt okej första kilometern och den gick på 2.58, kändes dock inte jätte lätt och visste att det skulle bli en riktigt tuff avslutning. Nästa kilometer gick på 3.04 och nu var jag också ensam i täten när Per hade släppt. Höll tempot helt okej och sista kilometern gick på 3.01. Dock hade jag ingen bra känsla i löpningen idag och formen är inte riktigt på topp. Men form är en färskvara och det kan vända riktigt fort. Det var ändå nytt ute pers med 3 sekunder, gäller att se det positiva i löpningen.

Känns väldigt bra när jag ligger i rygg på någon och springer mycket mer avslappnat då än när jag måste dra själv. Så ser väldigt mycket fram emot att springa de stora loppen och bara ligga i rygg och bli dragen till en bra tid. Har blivit några vinster nu på bana och det är alltid skönt, men det är riktigt bra tider jag är ute efter nu och det är betydligt lättare att springa om man bara behöver följa en rygg. På Stadsloppet nästa Lördag kommer jag i alla fall få bra draghjälp.

Resultatlista löparnas kväll: http://www.ifgota.se/result/Uploaded/loparnaskvall_120607.html


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0