Rödbetsjuice nya grejen?

Läste en artikel i expressen för något år sedan att rödbetsjuice ska ge bättre kondition ( http://www.expressen.se/nyheter/rodbetor-ger-battre-kondition/ ). Det är tydligen ett ämne som heter nitrat i rödbetor som påverkar kroppens syreupptagning positivt. Det måste jag testa tänkte jag, men sen glömde jag bort det helt!

Men förra veckan kom jag på det igen och letade upp artikeln igen. Att man ska orka träna 16% längre lät ju inte helt fel. Det är värt att prova i alla fall. Ska tillägga att jag är väldigt kritisk mot att det egentligen ska funka, men rödbeter är ju nyttigt så det är nog bra ändå.

Tänkte jag skulle göra min egen unika rödbetsjuice, så gjorde det på mitt sätt. Kokade upp rödbetorna och sen mosade dom så mycket som jag kunde (Trodde jag hade en mixerstav men den var tydligen någon annanstans). Det är egentligen inte helt optimalt att koka rödbetorna då mycket av nitratet försvinner då, men hade lite för dålig utrustning. Tillsäte en gnutta fruktsocker och sen var det bara att dricka:

Det var kanske inte så gott som jag hade tänkt mig och kanske behöver jag en annan metod för att göra den, men ganska nöjd är jag ändå! Hoppas på supereffekt nu =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0