Säffle Stadslopp imorn?

Känner mig fortfarande inte helt hundra efter Student-SM i Onsdags. Känner en konstig seghet i benen, framförallt det högra låret. Ett millopp brukar inte sätta sig i benen så här mycket. Kan bero på att jag gick ut väldigt hårt och fick slita väldigt tidigt och länge. Är anmäld till Säffle Stadslopp 10 km imorn, men tveksam om jag springer med dom här benen. Tar beslutet imorgon efter att jag har provat sprungit lite på morgonen. Om det bara var vanlig trötthet och sega ben skulle jag absolut springa, men det känns som det kan vara något annat och tänker absolut inte chansa att springa om det inte känns helt hundra.

Mål med Säffle Stadslopp: Om jag väljer att springa imorn ska jag känna och tro att jag kan springa helt okej. Så målet får bli att springa under 33 minuter (lite beroende på hur banan är) och vinna loppet.

Skulle gärna vilja springa ett millopp där andra halvan går lika fort som första halvan av loppet, så tänker nog öppna förståndigt imorn om det blir aktuellt att springa. Det har jag inte gjort i något av mina tidigare millopp i år.

Kommentarer
Postat av: Mor

Ja nu vill vi inte se dig skadad resten av säsongen Lyssna på din kropp när den säger emot å vila dig!!

2012-05-25 @ 22:21:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0