Kroppen är som en berg- och dalbana

Den hårda träningen gör att kroppen känns väldigt olika dag för dag. Igår (Fredag) var kroppen hur seg som helst och måste säga att det var ett av mina tyngsta morgonpass. Kändes som om benen aldrig kom igång. På eftermiddagen var det bättre även om det var segt.
 
Fredagens känsla var dock som borta idag och kroppen kändes riktigt bra på morgonens intervallpass. Hängde med långdistans gänget och körde 6 stycken 6 minuters intervaller med 90 sekunder lätt jogg vila. Känslan blev bara bättre och bättre under passet och det var svårt att inte trycka på allt för mycket mot slutet. Då jag inte vill ha syra nu och ligga på en kontrollerad nivå. Det för att öka den maximala syreupptagningen. Farten blev dock lite högre på slutet, men det kändes samtidigt väldigt lätt. 
 
Kilometerfart och distans intervallerna:
1. 3.27 min/km & 1.74 km
2. 3.24 min/km & 1.76 km
3. 3.27 min/km & 1.74 km
4. 3.25 min/km & 1.75 km
5. 3.20 min/km & 1.80 km
6. 3.17 min/km & 1.83 km
 
Farten var kontrollerad och det kändes bra hela vägen. Körde intervallerna på blandat cykelvägar och grusvägar. Fick med några backar, men överlag var det ganska flackt. När det var 40 sekunder kvar på intervallerna tvär vände jag och sprang tillbaka för att alla skulle vara samlande när intervallerna startade.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0