Mål med säsong 2013

Länge kvar på grundträningen och jag älskar att träna mycket, samtidigt som man inte kan låta bli att längta fram till tävlingssäsongen börjar. Det är ju därför jag tränar så mycket nu, för att vara riktigt stark när säsongen börjar. Säsongen 2013 är bara en mellanlandning för min fortsatta utveckling och satsar på att vara betydligt bättre om ett par år. Men det är ändå roligt att sätta upp realistiska mål för säsongen. Dessutom är det mitt sista år som Junior.
Här kommer en lista med  några mål för säsongen 2013:
 
# Skadefri
Kommer alltid att vara det viktigaste målet för att lyckas i längden.
 
Terräng-SM
Favorit mästerskapet. Topp 5 i M22 
 
# JSM
Topp 5 på 5000 meter
 
# Lidingöloppet
Försvara min topp 5 plats på 15 km M22
 
# Borejoggen
Dags att ta en seger där nu
 
# DM-Guld
Nästa säsong ska det inte vara något snack om vem som är värmlands bästa löpare
 
Tider 2013 (Nuvarande tid i parantes):
 
800 meter: 1.59 (2.00)
1500 meter: 4.02 (4.05)
3000 meter: 8.45 (8.52)
5000 meter: 14.59 (15.18)
10000 meter: 31.59 (32.42 landsväg)
Halvmarathon: 1.10.10 (1.11.10)
 
Ska tillägga att tiderna är bara vilda hypoteser och det beror helt på hur träningen går. Även om träningen går riktigt bra är det inte säkert att resultaten kommer den här säsongen. Jag accepterar alla resultat, både bättre och sämre.
 
Drömmar 2013:
 
# Landslaget
Gör sista året som Junior och det skulle få vara riktigt kul att få ta på sig landslagsdräkten. Men annars kommer det något annat år som senior.
 
# Universiaden (Student-OS i Ryssland)
Trodde ett tag att jag skulle få springa 5000 meter då. Men nu ser det lite mörkare ut. Dock finns ännu chansen att det blir ett halvmarathon då. De officiella kvaltiderna kommer i December.
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: gurra

Vad har du för fart på distanspassen?

Svar: Hej!Distansfarten brukar ligga på ca 4.30 per kilometer och morgonjoggarna lite långsammare. Alltså kontrollerad fart. I den här perioden jag är i nu gäller det mest att springa mycket,
André Rangelind

2012-11-16 @ 22:53:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0