Grundträning: Grusgropintervaller, myrintervaller och tester i Torsby

Grundträningen är i full gång och det hinns med mycket roligt. Alltså rolig träning. I Måndags var det träff och gemensam träning för oss elitaktiva i Göta. Det blev en tur till Sörmon och köra lite intervaller i grusgropen. En riktigt tuff backe som det blev ett x antal intervaller uppför. Alltid trevligt att sätta sprinterna på plats, då jag varvade alla och de flesta flera gånger. Även NWT var på plats och tog lite bilder
Artikel NWT: http://www.nwt.se/sport/friidrott/article1178225.ece
 
I Tisdags blev det en sväng till Stockfallet med Sören, Benjamin och Elin för att köra myrintervaller. Allt regn den senaste tiden gjorde att myren var extrem blöt. Tappade min sko under första intervallen och tog sen av mig den andra skon också och körde passet barfota. Var ett riktigt gammalt par skor så det gjorde inget att jag aldrig hitta skon igen och det funka bra att springa utan skor. Ett riktigt speciellt pass, svårt att säga om det var tufft eller inte. Var lika trött efter första intervallen som efter sista intervallen. Kul pass var det i alla fall.
 
Imorgon Fredag bär det av mot Torsby för att tillbringa helgen. Det blir jag, Sören, Benjamin och Elin som åker dit, Vi kommer att börja helgen med att köra ett laktat-test och ett maxpuls-test på testcentret i Torsby. Sen kommer vi att hitta på lite andra roliga saker under helgen. Säker på att det kommer att bli en kanon helg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0