Vinst Kilterrängen (Årets sista tävling!?)

Försvarade min vinst från förra året på Kilterrängen. Tog mig igenom de 16 kilometrarna på 1.03.13, drygt 3 minuter före tvåan Anton Nilsson. Tyckte det var riktigt svår sprunget idag då det på många ställen var väldigt blöt och på andra ställen hade det frysit till på dom små stigarna och stenar och rötter var väldigt halkiga. Den starka solen gjorde inte saken bättre och bitvis såg man nästan ingenting av stigen. Fegade väldigt mycket i skogen och försökte öka min ledning på dom ställen det gick springa fort på.
 
Starten var lättlöpt och jag fick med mig Martin Holmstrand i början. Dock blev det inte så långvarigt och innan 2 kilometer släppte han och jag fick göra mitt eget lopp. Som sagt var det inte lätt och tyckte det gick väldigt långsamt stora delar av loppet, men tydligen gick det inte snabbare för dom där bakom. Första milen var riktigt svår sprungen, men sen gick det att springa på bättre. Även om det blev väldigt kuperat, med slalombacken i spets. Överlag var det ett väldigt roligt lopp.
 
Benen kändes rätt så bra idag för att vara i en hård träningsperiod. Dock glad att jag inte behövde pressa mig idag när banan var såpass svår sprungen. Lätt att det hade blivit någon skada om man skulle satsa 100 % på den här banan.
 
Har ju sagt att jag avslutat säsongen för länge sedan, men nu har jag förmodligen gjort sista tävlingen för året också. Hade Kilsbergsleden i Örebro planerad också, men det är väldigt tveksamt att jag åker dit. Känner mig inte helt motiverad att åka dit på sista hårda veckan på 4-veckors pulseringen. Förmodligen är kroppen riktigt trött då. Blir nog att vara hemma och köra ett tufft pass istället. Dock är det inte helt bestämt hur jag gör.
 
Resultatlista: http://www3.idrottonline.se/ImageVaultFiles/id_490432/cf_69694/Kilterr-ngen_2012_resultat.PDF
 
 
 
På väg uppför slalombacken. Fick höra efteråt att jag var den enda som sprang upp för hela backen. Tyvärr hade jag ryggen mot den fina utsikten. Även om det var tveksamt om jag hade njutigt av den ändå. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0