3 Gånger 10 (70-20)

Körde ett mycket fint intervallpass igår. Nämligen 30 stycken 70 sekunders intervaller med 20 sekunders lätt jogg vila. Efter den 10:e och 20:e var det 3 minuters jogg vila. Det var jag och Anders som hjälptes åt och dra intervallerna. Vi körde intervallerna i Mariebergsskogen. Banan vi körde var svagt uppför första halvan och svagt utför andra halvan. Det betyder att intervalltempot blev väldigt varierande på grund av lutningen. Några intervaller var det bara uppför och andra intervaller bara nerför. Det blev nästan två varv per serie. 
 
Benen kändes bra och farten var hård men kontrollerad. Efter att ha tittat lite snabbt på kilometerfarten på intervallerna skulle jag tippa på att farten på intervallerna var i snitt 3.20 tempo, kanske precis under. Tempot när det var flackt var ca 3.15, men snittempot höjs rejält på intervallerna uppför. Då temot låg upp mot 3.30. Ett absolut godkänt pass med tanke på kuperingen. Körde inte heller i mina snabbskor igår. Man får en betydligt bättre känsla med dom, även om det kändes bra ändå.
 
Kände av lite i baksidan efter intervallerna. Tror inte jag är helt bekväm med underlaget, då man inte får hundra fästa på grusen. Hade likande känsla efter Student-SM som gick på likande underlag. Dock körde jag 18 kilometer distans idag och då kände jag inte av det. Kändes faktiskt riktigt bra och kunde inte hålla mig från att köra ett ganska bra tempo. Höll 4.20 i snitt på det kuperade Våxnässpåret. Behöver absolut inte springa snabbare än så, men idag kändes det bekvämt i det tempot.
 
Här inne gick gårdagens intervaller:
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0