Inför Tjurruset

Idag är det dags för årets roligaste och skitigaste lopp. Nämligen hemma loppet Tjurruset. Banan är hemlig och mäter cirka 10 kilometer. Banan kommer förmodligen gå mycket i skogen och på myrar. Många byggda och naturliga hinder får man också räkna med. Även att bli rejält blöta är något vi får förvänta. Ska bli riktigt kul! I år är det även ett stort deltagar rekord. Rekordet från 1995 är slaget med 400 löpare och när startskottet ljuder för loppet kommer 1800 löpare sticka iväg. Stor favorit till segarn är IK Akeles Anders Kleist.
 
En timme innan mitt lopp ska jag också vara förlöpare på kalvruset. Jag, Benjamin och Sören ska ta varsin del av kalvrusetbanan och springa före löparna så att ingen springer fel. Förra året var det många deltagare som sprang fel, så i år får det inte hända.
 
I år kommer jag springa i ett lag också. Vi är fem löpare och våra tider läggs ihop till en tid. Är riktigt nöjd över mitt lag och tror vi kommer springa riktigt bra och framförallt ha riktigt roligt. Vi kommer även vara lite utklädda under loppet. Håller temat hemligt.
Mina grymma lagkamrater:
Benjamin Ahlbäck
Elin Axelsson
Agnes Sjöström
Martin Axelsson
 
Mål med Tjurruset:
Har bara tränat en vecka efter vilan, men tror och hoppas på att formen ska vara bra. Kom på en fjärde plats ifol och målet är att förbättra den placeringen. Tiden är bara något man kan spekulera om. Beror helt hur lång banan  är och hur den ser ut.
 
Min Syster Natalie ska göra detbut i Tjurruset samanhang när hon ska springa Minikalvruset. Ska bli riktigt roligt!
 
Logotyp Tjurruset
Tjurrusets motto: Årets skitigaste löparfest
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0