Styrka/Spänst/Snabbhet

Igår körde jag ett väldigt ovant pass. Ett pass som innehöll mycket löpstyrka, spänst och snabbhet. Springer väldigt mycket mängd just nu, så tror att sådana här pass kan vara riktigt viktiga och det var tuffare än jag trodde. Som sagt var det ett väldigt ovant pass och resultatet var blandat. Var rätt så bra på en del saker samtidigt som jag var riktigt dålig på andra saker. Ska göra det här passet varje Torsdag i några månader nu, så ska jobba för att bli bättre. Henrik hade sytt ihop ett riktigt fint pass.
 
Jag körde följande pass:
1. Distans 25 minuter
Kan inte vara helt utan distans
Löpstyrka
2. Hälkick 3 gr 40 meter
3. Skipping 2 gr 40 meter
4. Skipping med viktmanschett 60 meter
5. Skipping med viktmanschett 40 meter
6. Löpskolning "Hjulet" 2 gr 40 meter
7. Bogsering (15-20 Kg?) 3 gr 60 meter
Riktigt ovant och svårt att bogsera en tung dunk efter sig.
8. Mångsteg rampen 3 gr 60 meter
Häckar
9. Gång över häckar 3 gr 6 häckar
10. Häckpassage med mellanstuds 4 gr 6 häckar
11. Enbenspendel
Träna på att få in rytmen. Det blev bättre men inte helt bra. Blir att träna hemma.
Snabbhet
12. Snabbhet 3 gr 60 meter
13. Snabbhet 3 gr 100 meter
14. Snabbhet 2 gr 150 meter
Första 50 meter flytfort, nästa 50 meter långa steg, sista 50 meter korta steg. 
Styrka
15. Utfallssteg 2 gr 20 st
16. Bencurl 3 gr 10 st
En övning jag var extremt dålig på.
17. Bencurl Baksida 2 gr 10 st
18. Knädrag gummiband 3 gr 15 på varje ben
19. Distans 25 minuter
 
Roligt och inspererande att komma in i hallen och köra lite annorlunda träning. Finns väldigt mycket att förbättre och det ska jag verkligen jobba på, men nöjd för att vara första liknande passet. Lite seg i vaderna idag, men det känns ändå helt okej. Mycket möjligt att träningsverken kommer imorgon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0