Träning vecka 38 Grundträning

Måndag 17 September:
FM: Morgonjogg 11.3 km
EM: Distans + 4 gräsdiagonaler 15.5 km + Bålstyrka
Kommentar: Stora delar med ryggsäck (Se separat inlägg)
 
Tisdag 18 September:
FMMorgonjogg 10 km
EM: Intervaller 3 gr 10 (70-20) + Löpskolning Totalt: 19.4 km 
Kommentar: Bra pass med mycket mängd, kontrollerat (Se separat inlägg)
 
Onsdag 19 September:
FM: Distans i terrängen 18 km  
EM: Bålstyrka
 
Torsdag 20 September:
FM: Morgonjogg 10 km
EM: Distans + Löpstyrka, Spänst, Snabbhet Totalt: 11.6 km
Kommentar: Ovant pass, (Se separat inlägg)
 
Fredag 21 September:
Distans 13.3 km + Fotstyrka + Bålstyrka
 
Lördag 22 September:
FM: Intervall 4 gr 2.9 km + 2.3 km Vila: 2 min Totalt: 20 km
Kommentar: Terräng, Separat inlägg kommer snart!
EM: Distans 10 km km + Löpskolning.
Kommentar: Ska ut på det nu
 
Söndag 23 September:
FM: Distans 25 km
 
 
Total mängd: 164 km
Kommentar veckan: Har börjat grundträningen på allvar nu. Länge sedan jag sprang i närheten av 164 km. Har ändå känts bra hela veckan. Lite träningsverk i vaderna efter det ovana Torsdags passet, men annars känns kroppen kanon. Nästa vecka är det Lidingöloppet. Även om jag har lagt ner säsongen vill jag såklart springa riktigt bra på Lördag. Samtidigt som jag inte behöver ha någon press på mig. Ska bara åka dit och ha riktigt kul!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0