Tredje raka DM-Guldet

Inför säsongen satte jag upp målet att vinna alla tre DM distanserna jag skulle springa. Ett mål som jag även lyckades med när jag vann även Långa terräng-DM 12 km i Torsdag. Dock gjorde jag inte så mycket mer än att vinna igår och behövde inte ta ut mig mer än nödvändigt. Är ju fortfarande i min viloperiod så såg inte riktigt anledningen att köra sig totalt slut. 
 
Inför start var jag lite kluven hur jag skulle göra. Skulle jag satsa på en kanon tid eller enbart säkra segern. När startskottet ljöd startade jag dock ganska hårt. Fick en rejäl lucka snabbt. Hade nästan 1 minuts ledning efter 4 km, alltså efter 2 av de 6 varven. Men jag kände att jag inte har sprungit på länge. Benen kändes helt okeja men andningen kändes lite mer ansträngd. Sänkte tempot medvetet rejält och fokuserade bara på att hålla ungefär samma avstånd till tvåan. Varven flöt på bra och tiden i mål blev 42.10. Kan jämföras med 41.03 ifjol. Skillnaden är helt enkalt att ifjol satsade jag på en bra tid och var ännu i säsong. Vila sig i form är inget jag rekomenderar. I alla fall inte i två veckor. Men ser man långsiktigt kan den här vilan vara riktigt viktig.
 
Nu till veckan börjar dock grundträningen lite lätt och ska bli riktigt skönt att börja träna igen!
 
Resultat: http://www3.idrottonline.se/ImageVaultFiles/id_480846/cf_69694/Resultat_L-nga_Terr-ng_DM_2012.PDF

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0