Vila = Långa terräng-DM 12 km

La ner säsongen för drygt 10 dagar sedan och ska försöka återhämta mig till grundträningen som börjar lite lätt nästa vecka. Dock blir det ett lopp redan idag. Nämligen Långa terräng-DM 12 km i Kil. Känns som det var evigheter sedan jag tränade riktigt, så vi får se hur benen känns. Visst har jag sprungit några lugna distanser under vilan, så ska inte vara helt under isen. Kanske har vilan bara gjort mig bra redan nu. Syftet annars med vilan nu är att jag ska vara utvilad inför grundträningen och orka träna på riktigt bra hela vintern. Det är alltså en långsiktig tanke bakom det.
 
Hur går loppet idag?
När det nu är väldigt länge sedan jag körde någon fart eller puls kan det gå hur som helst har absolut inga förväntningar. De två alternativen är att antingen känns det hur piggt som helst av vilan eller så känns det hur stelt som helst av vilan. Det ska bli riktigt intressant att se!
 
Mål med loppet! 
Inför säsongen sa jag att jag skulle vinna samtliga tre DM jag ska springa. Har redan vunnit Korta terräng-DM och DM 5000 meter. Så vill såklart fullfölja mitt mål. Skillnaden är att jag var i bra form då och har absolut ingen aning om vart jag står. Men det är vinst som gäller.
Tid?
Låt oss säga att formen är bra. Vann ifjol på tiden 41.03. Det är ju en bra mall att jämföra med. Samtidigt vann min nyblivna tränare Henrik Örnstedt på tiden 40.38 för tre år sedan. Det är den snabbaste tiden de senaste åren. Så det är ju såklart en tid man vill slå.
 
 
Ska ju tilläggas att det här är absolut ingen tävling jag prioriterar högt, men väl på startlinjen vill man alltid springa riktigt snabbt!
 
Kommer bli mer terräng likande idag än gräsmattorna på Terräng-SM

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0