Vill verkligen springa nu!!

Har haft problem egentligen hela året med mina lår och har princip inte sprungit på en månad snart. Har väl kunnat jogga någon kilometer den senaste veckan men inte mer än så. Dock tror jag det i längden kan vara bra. Jag får ett uppbehöll och kan köra lite annat. Jag får perspektiv på saker och inser hur gärna jag vill satsa på löpningen. Längtar bara på att få komma igång igen och springa fortare än någonsin. 
 
Ska väl dock tillägga att jag absolut inte ligger på latsidan. Tränar väldigt mycket nu även om jag inte kan springa, mycket mer än i vanliga fall. Har även fått in mer struktur i träningsupplägget när det gäller min alternativträning. Idag var jag ledig och passade på att köra på ordentligt och körde 3 pass och stretchade löjligt mycket.
Morgon: 1 timme cykel
Förmiddag: Cykelintervaller 40 st 70-20 intervaller + bålstyrka
Eftermiddag: 90 min Frikvenslöpning på stället + rörlighet
 
När jag började med alternativ träningen gick jag mest (enbart) på tjurighet, men nu börjar jag komma in i det mer, samtidigt som jag verkligen vill ha ett slut på det här och börja springa igen! Skulle ha sprungit mitt sista IJSM till helgen, men det är bara att glömma.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0