Back on track!!

Efter att ha inlett löpåret 2013 riktigt dåligt känns låret bra igen! Kan lyfta det utan smärta och känner inget när jag springer, nu är det bara att hålla tummarna att det ska vara helt bra och inte bli något mer backslag. Var riktigt orolig ett tag då det kändes riktigt illa, men efter dagens intervallpass är jag dock väldigt trygg. Riktigt skönt att kunna springa igen, då jag är riktigt trött på stakträning och handcykling. Har blivit väldigt mycket sånt i helgen när jag har vilat benen helt. Dock tror jag det kan vara något att bygga vidare på. Man kan inte springa hur mycket som helst och då för att hjärtat ska jobba mer samtidigt som benen ska få vila sig är det perfekt att träna stakning och liknande. Väldigt bra för bålen också.
 
Idag körde jag ett mycket trevligt intervallpass, nämligen 3 gr 5 st 2 min intervaller. Vila 45 sek och serievila 3 min. Benen svarade helt okej och kom ungefär 640 meter på intervallerna. Det vill säga ungefär 3 minuters fart kanske någon sekund över. Jämt och fint hela vägen och kunde öka lite sista intervallen och komma ungefär 670 meter. Det är ett tufft pass och distansen på intervallerna blir nästan 10 km i 3.00-05 fart. Det viktigaste dock var att jag kunde springa utan smärta.

Kommentarer
Postat av: Anders Grahl

Skönt att höra att du repat dig snabbt. Tråkigt att du fick ställa in Örebro IG.

Håll dig hel och spring snyggt så ses vi på någon startlinje snart igen.

Svar: Det gör vi absolut! Bra sprunget föresten, hade varit kul att försöka gett dig en match. Får bli på ISM istället =)
André Rangelind

2013-01-16 @ 22:51:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0