Ont...

Har under en tid nu haft ont i högra låret. Det har ändå funkat att springa, men inte så mycket mer än så. Gör ont om jag lyfter benen och även när jag tycker ifrån. Hoppades att det skulle gå över av sig själv, men det verkar inte göra det. Var till Götas läkare Johan Kauto i Fredags och tydligen är det något som har svullnat upp i låret och irriterar musklerna. Det skulle gå över av sig själv om man vilade lite och jag fick även några smärtstillande tabletter. Träningsmässigt fick jag göra allt som inte gjorde ont. Inbillade mig att cykel gick bra så det blev nästan 5 timmar på cykel under två dagar. Dock är jag tveksam om det var så bra, kan varit så att tabletterna dolde smärtan. För även om jag tyckte det kändes helt okej i början av veckan blev det sämre igen när jag började springa. Sprang 18 km i Torsdags kväll och efteråt hade jag åter igen ont.
 
Nu blir det att försöka vila bort det här ordentligt. Kommer använda låren så lite som möjligt under ett par dagar. Den viktigaste muskeln för en konditions idrottare är hjärtat och den kan man träna på andra sätt. Har nu under kvällen kört ett "stakpass". Har använt mig av ett gummiband med två handtag och stått och stakat som en skidåkare i 2.30 timmar. Körde bland annat 20 stycken 4 minuters intervaller och 50 stycken 15-15 intervaller. Det jag är ute efter är att öka pulsen så att hjärtat får jobba mer.
 
Skulle Sprungit 3000 meter i Örebro på Söndag, men det är helt uteslutet nu!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0