Träning vecka 12 Grundträning

Okej! Är hygligt på gång nu i löpträningen och får börja skriva ner träningsdagboken igen på bloggen.
 
Måndag 11 Mars:
FM: Morgonjogg 9.4 km + cykel 30 + rehab
EM: Distans 14.8 km med 30 min i 3.40 fart + rehab
 
Tisdag 12 Mars:
FM: Cykel 60 min + rehab
EM: Intervaller 8 gr 4 min, vila 1 min jogg Totalt: 16.8 km
Kommentar: Bra pass, hygligt på gång nu. Fart 3.20-25.
 
Onsdag 13 Mars:
FM: Distans 6 km + cykel 20 min + rehab
EM: Distans 16.5 km + cykel 30 min + bålstyrka + rehab
 
Torsdag 14 Mars:
FM: Cykel 60 min + rehab
EM: Backintervaller 15gr 70 sek, vila jogg ner Totalt: 14.5 km
 
Fredag 15 Mars:
Vila
 
Lördag 16 Mars:
FM: Distans 21.8 km varav ca 16.5 km i 3.40 tempo
EM: Distans 10 km + cykel 20 min + rehab
 
Söndag 17 Mars:
Morgon: Cykel 60 min + styrka + rehab
FM: Distans 23.7 km
EM: Bålstyrka
 
Veckomängd: 133 km + 4.10 cykel
Kommentar: Veckan började helt okej och gjorde att okej intervallpass på tisdag, men sen tycker jag att det bara gått tyngre och tyngre samtidigt som låren blivit bättre och bättre, vet inte riktigt hur det sambandet går ihop. Söndagens långpass var bland det segaste jag upplevt. Dock är allt inte lågiskt allt jämt, för på Måndagen efter hade jag riktigt lätta ben och kände att jag hade ett driv och lite spänst i benen igen som jag inte haft på flera månader. Så hoppas och tror att det börjar vända på riktigt nu och att jag ska börja kunna våga springa hårt och mycket igen. Nu är det dock inte länge kvar tills tävlingssäsongen börjar och ska försöka köra mer kvalitet pass och inte köra så många 18 mila veckor framöver.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0