Träning vecka 13 Grundträning

Måndag 25 Mars:
FM: Cykel 60 + rehab
EM: Distans 16 km med 30 min fartlek, 30-30.
 
Tisdag 26 Mars:
FM: Morgonjogg 9.4 km + rehab
EM: Snabbdistans 30 min, ca 8.8 km Totalt: ca 15 km + bålstyrka + rehab
Kommentar: 3.27 fart
 
Onsdag 27 Mars:
FM: Morgonjogg 8.8 km + rehab
EM: Distans 17.7 km + bålstyrka
 
Torsdag 28 Mars:
FM: Morgonjogg 9.4 km
EM: Backintervaller 15gr 70 sek, vila jogg ner Totalt: 15.2 km
Kommentar: Bra pass, kändes spänstigt och piggt
 
Fredag 29 Mars:
Cykel 60 min + bålstyrka + rehab
 
Lördag 30 Mars:
FM: "Testlopp" 5 km Totalt: 12.4 km
Kommentar: 16.37, asfalt, är långt ifrån tillbaka efter skade uppbehållet, men formen kommer.
EM: Distans 10 km
 
Söndag 31 Mars:
Distans 28 km varav 3.35 tempo mellan 10-20 km
 
Veckomängd142 km + 2 timmar cykel
Kommentar: Första veckan sedan skadan som benen har känts helt hundra och jag törs trycka på under intervallerna och litar på benen. Dock ska jag väl tillägga att jag absolut inte är i närheten av någon form. Det vissade väl de 5 km som jag sprang i lördags, benen och kroppen kändes bra, men jag orkar inte med syran och kan då inte hålla uppe trycket. Är väldigt glad att Terräng-SM är flyttat till hösten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0