Distans vecka med Tjurruset som avslutning

Efter att tävlat väldigt många helger i rad och kört många tuffa intervallpass planerade vi in att köra en distansvecka. Fick order av coach Henrik att lägga upp träningen som jag vill, men distansen ska vara ca 15 mil. Har den senaste tiden lagt till mycket träning som inte sliter så mycket till den vanliga träningen. Avslutar oftast passen med dessa övningar, cirka 30 min. Ibland ända upp till 60 min.
Träning som jag numera kör flera gånger i veckan, om inte dagligen:
  • Löpskolning (Mer än tidigare)
  • Höftrörlighet
  • Armpendlingar
  • Bålstyrka (Mer än tidigare)
  • Benstyrka
  • Yoga
  • Smidighet
  • Balans
  • Fotstyrka (Mer än tidigare)
 
Yoga - en hemlighet till framgång?
 
Efter att ha kört 100 km på 4 dagar blev det idag (Fredag) endast 10 km lugn distans. Hoppas att benen ska må bra av en lugn dag och det ska kännas bra imorgon. För imorgon är det nämligen dags för Tjurruset i Stockholm.
 
Mål med Tjurruset Stockholm:
Blev en vinst på samma lopp i Karlstad och det skulle vara väldigt unikt att ta en dubbel. Dock kommer det att bli väldigt tufft, även om formen är väldigt bra. Storfavorit till segern måste ändå vara de tre års senaste vinnare Andreas Svanebo. Men jag kommer inte ju mig utan en riktigt hård fight. Målet är att vinna, men då måste absolut allt stämma imorgon. För egentligen är tjurruset inte min grej, även om det har gått bra tidigare. Har svårt att springa fort obanat.
 
Banan i Stockholm kommer att bli riktigt tuff. Har hört att det både ska var mycket vatten och sand. Hoppas dock att vi ska klara oss från regn. Har inga riktiga terrängskor, så är beroende av att fästet är på topp ändå.
 
Foto: Ser hyggligt nöjd ut :)
Favorit i repris?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0