DM-halvmarathon och Kick-off med Göta

Imorgon är premiär för mig i DM i halvmarathon. Har ett par DM-guld från terrängen (4 & 12 km) samt bana (1500, 5000, 10000m) så vill självklart åt den ädlaste medaljen även på denna sträcka. Som jag nämde i ett tidigare inlägg så är banan extremt tuff och guldet är viktigare än tiden. En bra känsla är dock det viktigaste, då det kändes katasrof i Startmilen för tre veckor sedan. Det kommer dock långt ifrån bli någon promenad i parken imorgon. De klart tuffaste konkurrenterna på förhand är absolut Per Alsterdal och hemmasonen L-O Gävert. Kommer med största sannolikhet att bli en tuff kamp om medaljerna.
 
På kvällen blir det Kick-off med de andra i elitaktivagruppen i Göta. Eller kick-off blir det väl inte direkt för mig då klubben väljer att ha kick-offen samtidigt som loppet. Hinner lagom hem till maten och jobbet vi ska göra. Missar aktiviteterna i badhuset. Kan sätta min högra arm på att det aldrig skulle vara aktuellt att ha en kick-off med elitaktiva om det hade varit DM i sprit eller kast samtidigt. Men tydligen helt okej att köra över en minoritet i klubben, även om de mer sannolika och skrämmande alternativet är att de helt enkelt inte har någon koll alls på när DM i långlöpning går. Men men bara att gilla läget.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0