Formen är inte helt borta

Jag, Ondrej, Anders och Henrik körde ett riktigt bra intervallpass idag. Samuel som inte dök upp hade bestämt att vi skulle köra 2 gr 6-5-4-3-2-1 min. Det innebär 42 minuter i hög intervallfart. Då jag ska springa marathon till helgen ville jag inte maxa, men ville ändå ha ett högt och kontrollerat tempo.
 
Den nyblivne silvermedaljören från Tjeckiska mästerskapen Ondrej var som väntat starkast och låg lite före mig och Anders. Henrik som gjorde ett riktigt bra pass låg en liten bit efter oss. Känslan på första intervallen var att det kanske var lite för högt tempo. Dock kändes det bättre och bättre. Vi sprang i I2-skogen och bitvis var det ganska kuperat. Första serien kändes dock väldigt bra mot slutet och jag återhämtade mig väldigt snabbt på joggvilan. Andra serien startade med en väldigt lång backe. Trots det kändes det väldigt bra och vi började komma närmare Ondrej på Intervallerna. Planen var ändå att inte öka för mycket mot slutet. Tränar för att bli så bra som möjligt och inte så trött som möjligt. Trots att det inte kändes som vi öka nämnvärt var vi ihop med Ondrej mot slutet. Ett tecken på ett bra upplägg på passet. Hade bra kontroll hela tiden. Sen hade jag även blodigeln Anders i ryggen hela tiden. Riktigt trevligt!
 
Så tar med mig en bra känsla inför Lördagens marathondebut. Ser fram emot det med skräckblandad förtjusning.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Gillar rygglöpning;-)

2015-04-29 @ 09:11:45
Postat av: Anonym

Gillar rygglöpning;-)
/Anders

Svar: Härligt att höra! Syns på Lördag!
André Rangelind

2015-04-29 @ 09:12:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0