Marathon debuten närmar sig

Som en del i satsningen mot ultralöpning känns marathon som ett självklart steg. Premiären för marathon kommer att ske den 2 Maj under Sunne löparfest http://www.sunneloparfest.se/ . Det kommer att bli väldigt intressant då jag absolut inte är van vid dom distanserna i tävlingsfart. Väldigt svårt att spekulera om vad för tid som är rimligt, men under 2.40 vill jag absolut. 2.40 är dessutom SM-gränsen för distansen. Dock även om jag klarar gränsen kommer jag inte att springa Stockholm marathon som är SM. Det ligger inte bra till när det gäller andra tävlingar samt träningsupplägg.
 
Den observante kan notera att jag faktiskt har sprungit ett marathon. Sprang Ryamaran i höstas på 2.54, men då jag tog det som ett träningspass räknar jag inte det som ett lopp. Sen blev det väl lite högre fart än distansfart andra halven, men kan väldigt mycket snabbare.
 
 
 
Banprofil på min "egentliga" marathon debut. Ganska tuff inledning kan intygas!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0