Tävling är bästa träningen

Som rubriken lyder så anser jag att tävlingar är den bästa träningen. Det är dessutom den roligaste träningen. Mycket lättare att prestera bra med en nummerlapp på brösten. För mycket med löpningen sitter i huvudet och det ska mycket till för att man ska vika ner sig på tävlingar.
 
Med det sagt ska jag springa I2-loppet imorgon. Ett 8 km långt terränglopp. Loppet är absolut inget jag prioriterar. Ser det bara som just bra träning. Sen skulle jag väl ljuga om jag skulle säga att jag inte satsa på seger och banrekord. Sprang loppet ifjol som en stort efter en skada som gjorde att jag inte kunde springa på 2 månader. Det slutade då med en 2:a plats på tiden 27:45, exakt 30 sekunder efter Per Alsterdal. Kan sätta min högra arm på att det kommer att gå fortare imorgon om det behövs. 
 
Söker revansch efter förra årets nederlag!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0