Ultrasatsning

Har bestämt mig för att byta fokus på min löpsatsning från 5000/10000 till ultralöpning. Beslutet bygger mycket på att jag inte känner att jag får ut det som jag vill på de kortare distanserna samt att motivationen inte är lika stor som den har varit. Samtidigt som jag fortfarande älskar att springa. Är medveten om att jag har talang (framförallt talang att träna mycket) för att springa långa sträckor. Ser verkligen fram emot den här satsningen, men samtidigt är jag medveten om att jag är helt ny i detta sammanhang och det kommer att ta lite tid för att nå de resultat jag vill åstakomma. Drömmer fortfarande om att få ta på min landslagsdräkten och representera Sverige i ett stort mästerskap. Men det är självklart långt dit för en nybörjare i sammanhangen, även om jag har en bra grund att stå på.
 
Sommarens stora mål är SM i 100 km (http://www.stockholmultra.se/start/) som går i Stockholm den 8 Augusti. Har inte satt upp någon riktig målsättning än, men det blir en riktigt bra erfarenhet. 117 dagar kvar och jag är redan aldelles för taggad!
 
Annars sker ultradebuten den 27 Juni då "Silverleden på 1 dag" arrangeras. Ett 64 km riktigt tufft terränglopp. Kommer att bli riktigt trevligt! Fram till dess kommer det dock bli några lopp mellan 10-21 km. Så planerar att ha lite fart kvar i benen till Stadsloppet och Borejoggen. Blir även ett Lag-Sm kval den 23 Maj. Håller alla tummar jag har (två) att jag slipper 3000 meter hinder då.
 
Ser fram emot många härliga långpass framöver!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0