Hemma från en inspirerande helg

Har tillbringat helgen med ultrateamet. Åkte ner till Trollhätten efter jobbet på Fredagen. Kom fram till löparlegendernas Rune och Mary Larssons sommarstuga strax innan kl 19. Kvällen började med en väldigt inspirerande power-point presentation om syftet med teamet. Kan för tillfället inte säga så mycket mer än två saker:
1. Vi ska bli bäst i världen
2. Vi kommer att lyckas med det
 
Lördagen började med 80 minuter mosslöpning. Det var som att sätta ut 5 kalvar på grönbete. Svårt att förklara hur det kan vara så roligt att springa runt där på mossarna.
 
Efter att ätit Marys gudomliga smörgåstårta och vilat lite bar det iväg med bil mot centrala Trollhättan. Där hade Anders bokat en sal i ett gym där han höll i ett 2 timmar långt styrke och rörlighetspass. Riktigt proffsigt och välbehövligt pass. Efter timmarna på gymmet sprang vi tillbaka mot stugan (ca 13-14 km).
 
På Söndagen blev det ett klassiskt långpass på 38 km. Skönt att göra något som man är bra på efter gårdagens styrkepass. 
 
Annars har det blivit väldigt mycket ultrasnack under helgen. Trodde att jag hade någorlunda koll på ultralöpningen, men när dom börja prata om olika ultralöpare och tävlingar hade jag oftast noll koll. Sen försökte jag ta tillvara på allt jag kan ha någon nytta av inom ultralöpningen. Ett stort tack till Rune och Mary för deras gästfrihet och en extremt bra helg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0