Nu är träningen gjord för Stockholm ultra

Idag körde jag mitt sista riktiga pass inför SM 100 km på Lördag. Det blev ett långpass på 38 km före frukost med start 04.10. Behövde starta då för att hinna springa klart innan jag började jobbet kl 8. Rune beskriver det här som ett nyckelpass inför helgen och det var viktigt att jag körde det innan frukost. Då jag litar på Rune till 110 % frågasätte jag det inte, utan sprang bara och var nöjd. Trodde att det skulle bli tuffare att springa så långt på tom mage, men det var faktiskt inga problem. Nu är glykogenlagret tömt och jag kan börja kolhydratladda inför helgen för maximal effekt. 
 
Allt helt optimalt inför loppet:
 
Formen:
Är riktigt bra och fortfarande stigande.
 
Uppladningen:
Har varit skade och sjukdomsfri under en väldigt lång tid och träningen har gått riktigt bra. Har lagt allt fokus på det här loppet under en längre tid.
 
Boende:
Får låna bästa Elin Axelssons lägenhet i Stockholm som ligger en kort promenad från starten. Riktigt skönt då starten går redan kl 7. Jag och Lars åker ner redan på Torsdagen, så vi har hela fredagen att ladda.
 
Lagning under loppet:
Kommer få bästa möjliga hjälp under loppet av Ultra-kungen Rune och hans fru Mary som är en minst lika meriterad ultralöpare.
 
Vädret:
Om väderprognosen stämmer kommer det bli mulet, lite regn och 16-17 grader. Med andra ord en ultralöpares dröm.
 
Inställningen:
Om jag ska vara helt ärlig ser jag inget annat scenario än att det kommer att bli fruktansvärt kul och gå väldigt bra.
 
Här ska jag vara först över mållinjen på Lördag:
 
Ser ut att vara en fin och snabb bana:
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0