Tankar inför DM-10000 meter

Imorgon Tisdag blir det DM 10000 meter. Tanken och förhoppningen är att det ska bli en lugn resa fram till sista varvet. Planen är precis som inför DM 5000 meter tidigare i sommar, nämligen att varken jag eller Anders får vara i ledning fram till sista varvet. På 5000 blev det inte så låg fart ändå, då den duktiga orienteraren Oskar Andrén drog fart för 16 blankt och med ett snabbt sista varv vann jag på 15.47 den gången. Men just för tillfället är det inga löpare som anmält sig på under 35 minuter. Så om inte benen är helt förstörda bör jag hänga med. Sen får jag och spurtkanonen Anders spurta om det sista varvet. Gick bra den gången, men tveksamt om blixten slår ner på samma ställe två gånger.  
 
Även om formen är kass för tillfället och jag inte vill springa ett maxlopp så väljer jag att springa loppet som bra träning. Sen ska det bli väldigt roligt också!

Kommentarer
Postat av: Ingela

Lycka till 👏👏

Svar: Tack Ingela!
André Rangelind

2015-08-24 @ 19:52:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0