Tävlingar

Kroppen börjar att återhämta sig efter Stockholm ultra, även om jag för tillfället är en extremt medioker löpare. Har sprungit 2 pass med lite högre fart sedan Stockholm. På Tisdagen blev det 2 gr 4 km i 3.25 fart och igår blev det 4 "snabba" 4-minuter under mitt 20 km distanspass. Annars var dagens långpass på 38 km i 4.40 tempo det enda passet som tyder på att jag kan springa. Bra känsla idag, får ta med mig det!
 
Har även planerat några tävlingar nu under hösten. Även om allt fokus ligger på att springa löjligt långt den 20 November i Oslo. Men kommer att fokusera på lite fart till Tjurruset för att sedan lägga allt fokus på mängdträning. Dels gör jag detta upplägg för att jag vill vinna Tjurruset igen och i dagsläget är jag inte i närheten av den form som jag behöver för att lyckas med det. Men framförallt tror jag att kroppen mår bra av några veckor med lite mindre mängd och lite fart.
 
Tävlingar:

25 Augusti DM 10000 meter
Målet här är att vinna med så liten kraftansträngning som möjligt. Hoppas på att det blir min sämsta miltid på många år.
 
29 Augusti Kraftloppet
Stafett i Finspång. Tredje året jag ska springa denna stafett. Kommer att springa sträcka 3 på 12.3 km. Här är jag nog illa tvungen att anstränga mina sega ultraben. 
 
12 September Tjurruset
Ett enda mål med loppet: Vinna!
 
Växling Kraftloppet 2014:
 
Vinst Kraftloppet 2013:
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Ingela

Lycka till 👏👏

Svar: Tack!
André Rangelind

2015-08-24 @ 19:54:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0