10:e gången gillt?

Träningen efter halvmaran på Stadsloppet har varit lätt, även om det såklart blivit ett par dubbelpass. Det enda intervallpasset som har genomförts är gårdagens 600 meters intervaller. Men även där var farten under kontroll. Vill bara bibehålla formen till Borejoggen på Midsommarafton.
 
Även om inte Borejoggen är världens största lopp skulle det betyda väldigt mycket för mig att vinna loppet. Det var här 2006 som jag sprang mitt första lopp. Bestämde mig då att jag en dag skulle vinna det loppet. Har blivit 8 försök till sedan dess med en 2:a plats som bäst. Så nu hoppas jag på 10:e gången gillt! Men vet att det kommer att bli extremt tufft då det alltid är ett riktigt vasst startfält. Så räknar absolut inte med att vinna, men det är utan tvekan mitt mål med Fredagen! 
 
Förutom att det är mitt 10:e lopp är det också mitt sista lopp innan jag kommer att satsa på ultralöpningen fullt ut. Så skulle vara perfekt att vinna den här gången!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0