Ultradebuten - Silverleden

Imorgon ca kl 14 kan jag äntligen kalla mig för en ultralöpare. För då bör jag vara i mål på Silverleden efter 64 km löpning i hård terräng. Man skulle kunna tro att jag borde vara lite nervös? Men är extremt avslappnad och ser bara fram emot det med glädje! Det är mycket möjligt att jag underskattar loppet, men tror inte att det kommer att bli så farligt. Då jag inte vill riskera att behöva ta en längre återhämtningsperiod efter det här loppet vill jag ta det ganska "lugnt". Vill verkligen träna på bra nu fram till SM 100 km den 8 Augusti. Tar det här loppet mest för att träna på distansen och tiden.
 
Dock utesluter inte detta att jag kommer att satsa på att komma först över mållinjen. Utan att vara för kaxig tror jag att jag gör det. Skulle bli väldigt förvånad annars. Med all respekt för Per Alsterdal (VM-löpare 3000h), Simon Sveder (Vann loppet 2013) och Niklas Gunne (Erfaren ultralöpare, vann loppet 2014). Men det ska springas om det och hoppas att jag får en behaglig resa. Jag kommer inte vara den som drar upp tempot i början, men sista milen av loppet är det inte omöjligt. Ska bli väldigt roligt!
 
Sen finns det även lite stjärnglans i startlistan genom en trefaldig olympier. Nämligen skridskoåkaren Johan Röjler.
 
 Karta:
 
Fin terräng väntar:
 
Det här kortet togs för någon vecka sedan på banan, får räkna med att bli lite blöt:
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0