1000-800-600-400-200

Efter maran i Sunne har jag fortsätt att träna på riktigt bra. Har blivit många mil. Var ledig de fyra sista dagarna förra veckan och passa på att träna på lite extra. Nu är planen att lätta träningen ordentligt och få lite fart i kroppen. De närmaste målet är halvmaran på Karlstad stadslopp. Där ska det gå fort. Idag var benen sega, men var tvungen att få lite fart i benen till helgens 5000 meter på Lag-SM. Dagens intervallpass bestod av 1000-800-600-400- 200 meter med 4-3-2-1 min vila. Med mycket mängd i kroppen hade jag inga förhoppningar på några monstertider. Gick dock ganska bra tidsmässigt även om det kändes ganska tungt. Inget riktigt flyt i steget.
 
Tider:
1000: 2.52
800: 2.15
600: 1.39
400: 63
200: 29
 
Helt okej pass. Med en lungn vecka ska det förhoppningsvis vara lite kräm i benen, så att det blir lite poäng åt Göta på Lördag. Måste bara avsluta med att säga att Anders var riktigt vass idag. Han var någon sekund efter på 1000-ingen, men på det 2 sista intervallerna var det klasskillnad. Kanske inte var mer än sekunden efter på någon av dom, men han visa tydligt att jag är chanslös i en spurt.
 
Mitt senaste löppass var över 4 mil. Så kanske har rätt att vara lite sliten idag.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0