Bra känsla på 400

Idag bestämde jag och Anders för att köra banintervaller 15 gr 400 meter med 1 min vila.  Har kört 20 gr 400 meter med 45 sekunder vila några gånger förut i vår. Så nu var tanken att det skulle gå lite fortare. Dock är det bara 1vecka sedan maran, så ville inte maxa. Tanken var att lägga dom 10 första i 3-minuters fart. Alltså 72 sekunder per intervall. Dom 5 sista fick vi öka lite utan att maxa på något sätt. 
 
De två första gick på 73 sekunder. Då drog jag en på 70 så vi hade rätt snitt. Följande 7 intervaller gick sedan på 71-72 sekunder. Kände mig dock extremt pigg och trodde att jag skulle kunna öka mycket de sista utan att det skulle kosta så mycket. Snabbheten är dock inte den bästa för tillfället och när jag öka 3-4 sekunder blev det betydligt jobbigare. Snitta de 5 sista på 68-69 sekunder. Det är ändå helt okej. Tar ändå med mig känslan på de förösta 10 intervallerna. Riktigt skönt att kunna springa kontrollerat i 3 minuters fart. Fick även lite mängd då vi sprang från Skåre och tillbaka som uppvärmning och nerjogg. Totalt blev det 22 km. 
 
Nu blir det lite vila i solen och förmodligen en siesta innan eftermiddagspasset.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0