Första intervallpasset efter maran

De två första dagarna efter maran var benen riktigt sega, men sen släppte det och det har känts helt okej. Har blivit 3 raka dubbelpass med distans Måndag-Onsdag. Så har ändå fått ihop lite mängd. Idag blev det dock 90 minuter på spinningcykeln på morgonen innan jag tog bilen (!) till jobbet. Har inte använt bilen på någon vecka. Jobba till 17:30 och åkte direkt till Tingvalla för att möta Samuel där. Blev 20 stycken 1 min intervaller med 30 sekunder jogg vila. Vi sprang första 10 i Jakobsbergsspåret och andra 10 i Mariebergsskogen. Var ingen super känsla, även om det kändes bra och kontrollerat. 
 
Planen är att köra på ganska bra i två veckor nu för att bygga lite volym till kommande långlopp. Samtidigt vill jag lätta träningen när Stadsloppet och Borejoggen närmar sig. Så nöjer mig med 2 tuffa veckor.
 
Dagens intervallställe:
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0