1 månad kvar till Bislett

En av tjusningarna med ultralöpningen är att man verkligen kan satsa mot en viss tävling, då man inte tävlar så mycket. Visst är jag extremt tävlingssugen, men roligare att tävla väl förberedd. När jag prioriterade kortare lopp kunde det vara tävlingar nästan varje helg som jag ville springa bra på. 1 månad kvar nu till Bislett och är redan övertaggad!
 
Nackdelen är dock när det inte går bra då man satsat länge på ett lopp. Det tar lång tid att få ta revansch. Är fortfarande väldigt besviken på mig själv efter Stockholm ultra. Det värsta är dock när folk säger att jag får ta det lite lugnare nästa gång. Det finns inte på världskartan att jag ska ha inställningen att springa saktare. Får helt enkelt träna mer så jag orkar 100 km i den farten eller snabbare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0