Anmäld Karlstad 6 timmar

Nu är nästa mål efter Bislett bestämt. Det blir hemma arrangemanget Karlstad 6 timmar. Kommer ihåg när jag var funktionär där för några år sedan och idiotförklarade dom som sprang runt där på 200 meters banan. Skulle aldrig springa det där loppet. Dock förändras tiderna och när sportchef Johan ringde och frågade om jag skulle springa var det inget att fundera på. Ser verkligen fram emot att springa där den 23 Januari!
 
Målsättning?
Svårt att säga nu, men jag tycker verkligen inte att det Svenska rekordet på precis 9 mil är speciellt imponerande. Det säger sig själv att det borde vara bättre då det är ett snitt tempo på 4:00 och rekordet på 100 km är ett snitt tempo på 3:50. Sen såklart att det är bra. 4 blankt i 9 mil är inte kattpiss. Men tror att det är fullt realistiskt. Det som dock talar emot är att det enbart är 9 veckor efter Bislett. Kommer ta någon veckor att vila upp sig efter det och då blir det inte jätte många veckors träning fram till loppet. Blir svårt att hitta en ny formtopp. Sen kommer jag börja varva löpare efter typ 70 sekunder och få springa ytterkurva resten av loppet, så kommer bli längre än vad resultatet visar. Men nu ligger fokuset på Bislett!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0