Långpass

Nu på förmiddagen blev det ett långpass på 50 km i underbart höstväder. Sprang bort till Skåreberget och hämta upp Anders, sen sprang vi bort till en led norr om Grava kyrka. Till en början var den hur fin som helst, men dock tog den slut väldigt fort och det blev asfaltslöpning igen en sväng. Vi sprang lite hit och dit, men trevligt ändå och fick ihop mina mil. 
 
Innan jag börja springa åt jag ingen frukost, enbart en banan. Istället tog jag med 4 dubbelmackor med mycket smör och korv på. Åt de första 2 efter 10 km och de andra 2 efter 30 km. Självklart i farten. Testa det här upplägget för att kolla hur kroppen reagerar att äta när den är tom på energi. Kommer att vara det under Bislett. Under de här 50 km fungera det utmärkt. Kändes riktigt bra hela vägen. Har sprungit 202 km den här veckan, men kommer ändå att köra ett eftermiddagspass idag. Tror det kan vara bra att köra ett pass till efter ett långpass ibland, för att vänja kroppen att springa med lite sega ben. Allt för Bislett.
 
Avslutar med något helt annat att fundera på. Varför tror ni att Petter Northug är världens kändaste och välbetalde Skidåkare? 
(Vill inte få svar på frågan)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0