Vispgrädde som sportdryck?

Vill komma så förbered som möjligt inför Bislett. Jag har räknat ut att jag kommer att göra av med 20000 kalorier under loppet, om jag gör ett bra lopp. Så försöker att testa lite mat och dryck som med mycket kalorier. Visst det går att dricka 2.5 liter olivolja och saken är klar. Men kroppen måste samtidigt fungera på det och hålla kvar det. 
 
Lyxen med att jobba som vikarie är att jag jobbar när jag vill och idag bestämde jag mig fär att vara ledig och träna hårt istället. Så dagens FM-pass bestämde jag mig att prova vispgrädde (36%) som näring. Sprang 22 km först och sedan svepte jag 5 dl grädde i farten och sprang vidare 20 km till i lite högre fart. (Känsliga läsare slutar att läsa nu)
 
Till en början kändes det helt okej. Dock efter några km började jag må lite illa och ville egentligen stoppa fingrarna i halsen och spy ut allt. Dock behövdes inte det då jag började spy ut lite av grädden ändå i farten. Kanske Max 1dl, så kunde ändå behålla det mesta. Efter det kändes det betydligt bättre och det var inget som sänkte farten. Sista milen var riktigt bekväm ändå. Är ändå tveksam om jag kommer att köra något mer på grädde. 
 
Nu har jag sovit 1 timme och laddar för 1.5-2 timmars styrka. Nackdelen med att köra 42 km på förmiddagen är man bör avstå att springa på eftermiddagen. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0